Tłusty Opel

Obecnie panuje moda na bycie fit, koszule są dostępne wyłącznie jako taliowany slim, a smalec jest w wersji light 0% tłuszczu, jednak na te trendy odporny jest Opel Insignia.

Opel Insignia

Opel Insignia (www.dieselstation.com)

Zostało jeszcze kilka osób, ostatnich wojowników, ale większość poległa, poległa wraz ze swoimi noworocznymi postanowieniami.

Budzisz się po sylwestrowej imprezie (a przynajmniej to ostatnia rzecz, którą pamiętasz), ze strachem przed tym, co zgotuje ci okrutna rzeczywistość. Otwierasz oko – jest sufit, więc odpada kwestia nocy pod chmurką. Otwierasz drugie oko – to twój pokój, tak więc 300zł za noc na izbie wytrzeźwień zostało w kieszeni. Jest garnitur, krawat, są buty. Buty… Zdarte czubki pantofli świadczą o tym, że było wleczone – na chłopaków ze studiów zawsze możesz liczyć.
Nie da się w słowach opisać tego, co czuje człowiek, który ma kaca giganta. Po prostu nie da. Jeśli to przeżyłeś to wiesz o czym piszę, jeśli nie: namiastką kaca jest wbijanie gwoździ w czaszkę. W takim stanie pada (nieroztropny) tekst: od dziś nie piję! W tym postanowieniu wytrzymujesz do czwartku, czyli następnego dnia.

Tak samo jest z wytrzymaniem w postanowieniach dotyczących: nauki angielskiego – 3 tygodnie, niespóźniania się do pracy — 4 dni, bycia miłym dla sąsiadki — 45 minut, zmywania naczyń po jedzeniu — może w przyszłym roku.


Ale najpopularniejsze jest noworoczne postanowienie pt.: zacznę się ruszać, przejdę na dietę i zrzucę 10 kilo. Już 2 stycznia (bo 1 stycznia — patrz wyżej) w czyściutkich adidasach i za ciasnych leginsach (bo będą dobre jak schudnę) pojawiają się w parkach biegacze, siłownie zapełniają się od przyszłych Schwarzeneggerów, a kanały na youtube pokazujące jak machać nogą, żeby stać się laską, przeżywają oblężenie.

Ostatnie niedobitki noworocznych biegaczy, kulturystów i fitnesek można spotkać na początku lutego. Dieta tysiąca kalorii i trening z Chodakowską przegrywają z pieczoną golonką i gotowaniem z Makłowiczem.

Obecnie panuje moda na bycie fit, koszule są dostępne wyłącznie jako taliowany slim, a smalec jest w wersji light 0% tłuszczu, jednak na te trendy odporny jest Opel Insignia.

Opel Insignia

Pomiędzy pierwszą generacją Vectry, a obecną Insignią minęło 20 lat. W tym czasie auto urosło o 40cm. Nie o 4 cm, a 40! W biodrach też dostało kilkanaście cm. Ale wzrost masy jest wręcz absurdalny: bogato wyposażona Insignia OPC jest 2 razy cięższa niż podstawowa Vectra A. I co z tego ma klient? Większe spalanie paliwa, gorsze osiągi, problemy ze znalezieniem wystarczającej ilości hektarów pola, żeby to zaparkować.
Opel Insignia

Trzeba przyznać, że auto stało się doroślejsze, zmężniało, do tego jest ładne. Ale dlaczego w czasach, gdy VW chwali się, że nowy Golf jest o 100kg lżejszy od poprzednika, a w motoryzacji wykorzystywane są materiały już nie z NASA, a ze Star Treka, aby odjąć parę kilogramów, Opel idzie pod prąd i tworzy taką masywną, ciężką krowę? Odpowiedź padła kilka akapitów wcześniej: pieczona golonka.

Zobacz również: Nowy Opel Zafira (2016) - test Autokult.pl - Samochód Miesiąca

Z założenia chcielibyśmy mieć auta ultralekkie, dlatego bo są oszczędne i przyjazne środowisku, jednak ta lansowana poprawność ekologiczna, przegrywa z poczuciem bezpieczeństwa, komfortu i prestiżu, które daje nam 2tonowa golonkach na czterech kółkach.

JD

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Che bella ragazza - Alfa Romeo 4C Shelby GT 500 na płótnie 100 koni z litra. Czy bać się downsizingu? Williams wraca na szczyt... mam nadzieję "Zapowiedź" sezonu F1 2016 Giełda klasyków: Imponująca aukcja BMW Mercedes-Benz C140 Kto jest twoim motoryzacyjnym idolem? Polak potrafi - Polonez VR6 Motoryzacyjny raj Trochę luksusu dla każdego [cz.2] Wystawa motocykli i skuterów w Warszawie [relacja] O miejskiej komunikacji Relacja z Prologu Pierwszego Rajdu Motyczańskiego w Lublinie. Vintage Auto Art Euro X - gwóźdź do trumny emocji w motoryzacji Trochę luksusu dla każdego [cz.1] Jaka jest rzeczywista pojemność bagażnika w naszych wozach? Będzie grubo czy nie? Wspomnienie po latach, czyli test malucha na dystansie 19 tys. kilometrów O nazwach aut Pin-Up Racing Team - nowy zespół wyścigowy Giełda klasyków: Ferrari 275 GTB/4 ex-Romana Polańskiego O wujku Staszku, czyli opowieść o Dużym Fiacie

Popularne w tym tygodniu:

Subaru BRZ 2.0i Sport+ 6AT (2017) – test [wideo] Jeep Wrangler w szczegółach MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition – test [wideo]